Ofte stilte spørsmål

Når jeg har lagt inn en bestilling hos dere, hvordan vet jeg at bestillingen har gått igjennom?

Når du legger inn en bestilling på Hoyer.no vil du motta en ordrebekreftelse på mail. Bestillingen din vil bli behandlet samme dag eller tidlig dagen etter. Ved større ordre med flere varer vil det ved enkelte tilfeller påløpe noe ekstra ventetid. Vi pakker og sender varer hver ukedag, og vanlig leveringstid er 2- 7 virkedager. Hvor i landet du bor kan også påvirke tiden det tar før du får din ordre.

Husk alltid å kontroller at e- postadressen din er korrekt før du legger inn en bestilling. Det kan hende at din e- postleverandør har et spam- filter som blokkerer for enkelte e-postmeldinger. Det kan derfor være lurt å sjekke søppelposten din.

Kan jeg gjøre endringer på bestillingen min, eller avbryte en bestilling jeg allerede har lagt inn?

Hvis bestillingen din ikke er behandlet og sendt avgårde, er det mulig å avbryte hele bestillingen ved å kontakte kundeservice så fort som mulig. Endringer i en bestilling du allerede har mottatt en ordrebekreftelse på kan dessverre ikke endres. Hvis det er varer du ønsker etter innsendt bestilling kan du når som helst legge inn en ny bestilling.

Er prisen den samme i butikk som på Hoyer.no?

Priser kan variere mellom Hoyer.no og butikker, spesielt ved salgsaktiviteter og spesielle tilbud eller kampanjer.

Varen jeg ønsker er utsolgt, vil den komme inn igjen?

Vi har dessverre ikke full oversikt over når eller om en spesifikk vare kommer inn på lager igjen. Send oss gjerne en mail slik at vi kan se mulighetene for supplering.

Finner jeg de samme merkene på Hoyer.no som i de fysiske Høyer butikkene?

Utvalg av merker og sortiment kan variere mellom Høyer butikkene og nettbutikken. Ta kontakt med din nærmeste butikk for ytterligere informasjon om deres utvalg.

Jeg har sendt varer i retur, hva gjør jeg med min faktura hos Klarna, og hvordan får jeg tilbake pengene mine ved retur?

Hvis du returnerer varer til oss har du tre alternativer for hvordan du håndterer din faktura:

  • Logg deg inn på din side hos Klarna på deres nettsider, app eller epost og melde fra om at ordren har blitt sendt i retur til oss, slik at betalingsfristen settes på vent til returen er behandlet.
  • Merk deg forfallsdatoen på din faktura og følg med på at du mottar bekreftelse fra oss og Klarna på epost om at din retur er ferdigbehandlet før forfallsdato.
  • Betale fakturaen, for så å få tilbakebetalt beløpet fra Klarna ved returbehandling.

Kredittkort: Du vil alltid få kreditert returen til samme konto som du benyttet ved kjøpet. Så snart vi har behandlet returen din, tilbakebetaler vi beløpet og sender deg en bekreftelse på at refunderingen er utstedt via Klarna. Tilbakebetalingen skjer mellom 2- 14 dager avhengig av hvilken bank du bruker.

Faktura/ Konto: Hvis du har betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg på epost for å få opplysningene de trenger for å refundere pengene. Deretter tar det 10- 14 dager før pengene er på kontoen din.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar en vare med feil/ varen blir ødelagt?

Vi ønsker du skal bli glad i varene du handler hos oss og vil hjelpe deg så godt vi kan hvis du opplever problemer. Har du vært så uheldig å motta en vare med feil, eller at vare din blir ødelagt, ber vi deg sende epost til nettbutikk@hoyer.no med bilder og forklaring av feilen, samt vare- og ordrenummer. Vi tar kontakt med deg så snart vi har sett på saken.