Vilkår for bruk

Betaling

For en trygg og sikker betaling bruker Hoyer.no Klarna Faktura. Når du betaler via Klarna handler du trygt og enkelt. Ved bestilling kan du velge å betale med kort eller faktura. I samarbeid med Klarna AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Klarna som betalingsmåte sendes faktura samme dag som varene sendes fra vårt lager. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager. Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, reserverer vi kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling, og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturaen kan du velge å del- betale opp til 24 måneder. Ved delbetaling tilkommer den rentesatsen Klarna har satt. Du anbefales derfor å sjekke Klarna sine vilkår og rentesatser før avtale inngås.Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Klarna se linkene nedenfor:

Vilkår ved bruk av Klarna Faktura

Vilkår ved delbetaling med Klarna Konto

For informasjon om tilbakebetaling, se under punkt 10 om angrerett.

Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost eller hjem til deg. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. For spørsmål gjeldene Klarna ta kontakt med deres kundeservice på telefon: 22 00 16 20.

 

Priser og avgifter

Prisene angitt på Hoyer.no gjelder for bestillinger lagt inn på nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat. Du kan betale for kjøpet med alternativene som er angitt på nettsiden.

 

Reklamasjon

Hvis det er en feil eller en mangel med varen, har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du kan fremlegge ordrenummer og/eller kvittering på at varen er kjøpt hos oss. Oppdager du at varen har en defekt når du mottar ordren din, skal du kontakte oss så raskt som mulig. Vi tar reklamasjoner videre med leverandør.

Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon/klage eller har spørsmål vedrørende reklamasjoner kan du kontakte nettbutikk@hoyer.no

 

Angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager fra du mottok varen. Angreretten gjelder også varer som er på salg. Du finner returskjema og returetikett i pakken sammen med din bestilling. En retur forutsetter at varen er ubrukt og er i samme forfatning som da du mottok den. Vi sender aldri fra oss en vare uten merkelapp så alle merkelapper må henge på varen for at returen skal bli godkjent. Du er nødt til å hente ut pakken fra ditt lokale PostNord utleveringssted, for å benytte deg av angreretten. Dersom du benytter en annen forsendelsesmetode og ikke bruker returetiketten som er sendt fra oss, må du selv dekke denne kostnaden, og stå for risikoen om den ikke kommer frem til oss. Ta gjerne kontakt med nettbutikk@hoyer.no for å få tilsendt ny returetikett dersom du har kastet den som lå i pakken. 

Merk: Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Undertøy, badetøy, øredobber og andre hygieneprodukter kan derfor ikke returneres. 

 

Retur

Dersom du ønsker å returnere en vare kjøpt hos oss, må du fylle ut returskjema som er ligger i pakken sammen med din bestilling. Retur må skje innen 14 dager fra du mottok varen. Vi tar et fast returgebyr på 89 kroner på varer som du ikke ønsker å beholde. Tilbakebetalingen skjer gjennom Klarna med en gang din retur er mottatt og behandlet. Vi utfører dessverre ikke bytte ved retur. Om du ønsker annen størrelse eller vare legger du selv inn en ny bestilling på dette i nettbutikken. Det koster 89,- å benytte seg av vår returetikett. 

 

Vi tar følgende forbehold

Vi tar forbehold om at vi kan være utsolgt for enkelte varer, spesielt under salgsperioder. Ettersom nettbutikken deler lager med fysisk butikk er det en mulighet for avvik. Dette kan komme av varer som blir solgt i butikk samtidig som på nett, tyveri og liknende. Vi beklager dette. Du vil motta en oppdatering på mail dersom vi er nødt til å oppheve din ordre og tilbakebetalingen skjer gjennom Klarna. 

Alle bilder på nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke å gjengi produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse.




KJØP OG HENT


Med kjøp og hente kan du browse rundt på nettsiden og velge varene du ønsker, legge de i handlekurven, betale og hente varene ved valgt Høyer-butikk så snart de er klare.

1.    Inne på hvert produkt finner du en knapp som heter hent i butikk. Velg din størrelse, og du vil få en liste over alle butikkene som har varen. Trykk på kjøp og hent, og betal via klarna.

2.    Du vil få beskjed når varene er klare til å hentes. Vårt mål er at du skal kunne hente 2 timer etter at du har bestilt – i butikkens åpningstider.


Generelle vilkår:

1.    Generell kjøpsinformasjon

Gjelder mellom deg som forbruker og Høyer Online AS, organisasjonsnummer 916 794 940 når du handler online på hoyer.no og henter varen i din valgte Høyer-butikk.


Høyer reserverer seg for eventuelle feil på bilder, tekster, eller i priser på hoyer.no og i våre markedsføringskanaler. Høyer har rett til å rette opp slike feil og endre/oppdatere informasjonen.


2.    Bestilling og kjøp av varer

Du inngår en kjøpsavtale med Høyer Online nå du betaler for bestillingen din på hoyer.no. Høyer vil sende en bekreftelse på kjøpet til e-posten du oppga ved bestilling. Du betaler via klarna, og kan velge kortbetaling, faktura eller delbetaling. Samme vilkår gjelder som ved handel fra hoyer.no

Hvis du oppdager feil i bestillingen din er det viktig at du kontakter den valgte Høyer-butikken umiddelbart for å endre bestillingen. Ved åpenbare feil forbeholder Høyer seg retten til å rette opp feilen i etterkant. Hvis du ikke er enig i vår korreksjon har du rett til å kansellere bestillingen og få pengene tilbake.

Fordi varene som tilbys via kjøp og hent også selges i fysisk butikk, så kan varen i noen tilfeller være utsolgt før vi rekker å oppdatere lagerstatusen på nett. I dette tilfellet vil ordren din kanselleres og reservasjonen i klarna oppheves/faktura slettes.


3.    Leveringsinformasjon

Bestillingen din kan hentes når du har fått beskjed om at ordren din er klar, via SMS og e-post som du oppga ved bestilling. Ordren anses som levert når du henter den i din valgte Høyer-butikk. Hvis du ikke henter varen din innen 48 timer etter at du har fått beskjed om at ordren er klar, vil kjøpet bli kansellert og pengene dine tilbakebetalt.


4.    Angrerett

I henhold til angrerettloven har du rett til å kansellere kjøpet innen 14 dager fra dagen du henter ordren i valgt Høyer-butikk. Angreretten gjelder ikke på de produktene der du har brutt forseglingen, samt undertøy, badetøy og øredobber. Varen du returnerer må være ubrukt, altså ikke ødelagt eller skadet. Originalemballasjen må være uskadet.

For å utøve angreretten må du fylle ut returskjema som ligger i bestillingen ved henting, og returnere det til samme butikk som du hentet ordren fra, sammen med varen du vil returnere. Dersom du har betalt med kort vil pengene tilbakebetales innen 2-7 virkedager. Har du betalt med faktura så vil denne slettes. Det er ingen gebyrer for å returnere i butikk. NB! Du kan ikke sende varene i retur til nettbutikken, eller til andre Høyer-butikker enn den du hentet bestillingen fra.

Dersom du ønsker å kansellere kjøpet før du henter ordren så må du kontakte butikken direkte. 

Reklamasjoner må gjøres innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Kontakt butikken du henten varen fra og ta med varen med kjøpskvittering. Butikken løser dette sammen med deg.