Generell informasjon om retur & bytte


Angrer du på hele- eller deler av bestillingen din? På hoyer.no har du alltid 14 dagers angrerett på varene i din bestilling, som starter fra dagen pakken ble levert på valgt utleveringssted. Angreretten gjelder kun kjøp av varer på hoyer.no og ikke ved kjøp av varer i fysisk butikk. For mer informasjon om din angrerett kan du lese våre allmenne vilkår her. 

Merk at det tilkommer en avgift på 89.- på alle returer. 

Husk at du (kjøper) er ansvarlig for trygg retur. Pakk derfor varene godt og ta vare på kvittering for frakt dersom noe skulle oppstå under sending. Alle varer du ønsker å levere må være i tilsvarende tilstand som da du mottok dem. Varene kan ikke ha vært brukt, vasket, eller på noen måte endret. Alle originale prislapper/merker må være intakt på varen. Skotøy må returneres i sin originale eske – denne kan ikke benyttes som forsendelsesemballasje. 




Regler for retur & bytte


For å kunne bytte/returnere et produkt må følgende være oppfylt: 


  1. Alle merkelapper må være på
  2. Varen(e) må være ubrukt og fremkomme uten sminke eller parfyme/lukt
  3. Originalemballasje må være inntakt
  4. Alt tilbehør må medfølge
  5. Det må ikke teipes, skrives eller lignende på originalemballasjen 



Varer som ikke kan returneres


Enkelte varer er av helsemessige- eller hygieniske årsaker unntatt angreretten. Dette gjelder varer med åpen forsegling, som eksempelvis badetøy, undertøy, piercinger/øredobber eller andre hygieneprodukter.

Hoyer.no forbeholder seg retten til å underkjenne en retur dersom varen(e) ikke er i slik stand at de kan selges på nytt – eller kunden kan bli debitert for det tapet hoyer.no lider ved å selge varen med rabatt. 

Mer informasjon om varer som ikke favnes av innholdet i angreretten finner du i våre allmenne vilkår her



Fremgangsmåte for retur


  1. Fyll ut returskjemaet som fulgte med i din bestilling.
  2. Legg det utfylte returskjemaet sammen med varen(e) du ønsker å returnere, og pakk innholdet i forsvarlig emballasje. Tips! Spar miljøet – gjenbruk emballasjen du mottok varen(e) i. 
  3. Fest returetiketten utenpå emballasjen. Ved gjenbruk av emballasje – sørg for å plassere returetiketten over den originale fraktetiketten. 
  4. Lever pakken på ditt nærmeste PostNord eller Posten Norge utleveringssted. Husk å benytte samme fraktleverandør for retur som ved bestilling. Se PostNord utleveringssteder her og for Posten Norge her



Tilbakebetaling etter retur


Pengene for de returnerte varene i din retur vil tilbakebetales til deg, så snart din retur har ankommet vårt lager og er godkjent av våre returbehandlere. Det kan ta opptil 5-10 virkedager* (mandag-fredag) fra vi refunderer beløpet til du ser det på din konto. 

Du vil alltid tilbakebetales på samme måte som betalingsmåten du benyttet deg av da du bestilte din ordre. Ved kortbetaling blir pengene refunderte varer tilbakebetalt til din bankkonto/ditt kredittkort. Har du brukt Vipps som betalingsmetode vil tilbakebetalingen automatisk gå tilbake til det bankkortet som er koblet til din Vipps-konto. Husk at det kan ta opptil 10 virkedager før beløpet er synlig på din konto eller kredittkort.

* Merk at det ved helg, høytider eller øvrige ekstraordinære dager og anledninger, kan være noe lengre behandlingstid på registrering av din retur som følge av utvidet leveringstid hos fraktselskapet. Er du usikker rundt- eller har spørsmål vedrørende din retur, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice her.

  • Vipps- og kortbetaling: Refunderingen gjøres samme dag som returen godkjennes (du vil motta en returbekreftelse), til samme konto som ble trukket ved kjøpet. Det kan ta opptil 5-10 virkedager fra vi refunderer deg til beløpet er synlig på din konto.  
  • Klarna faktura/Klarna delbetaling: Din faktura vil automatisk bli korrigert av Klarna, når din retur er mottatt og godkjent hos oss (du vil motta en returbekreftelse). Les mer om Klarna faktura/delbetaling her. Unngå purregebyr på varer du har returnert ved å utsette betalingen via din Klarna-konto på nett eller direkte i Klarna-appen. 
  • Gavekort: Tilbakebetaling skjer til samme gavekort som ble benyttet ved kjøpet innen 1-2 virkedager (etter at du har mottatt returbekreftelse). Har du ikke lengre hverken gavekort eller kode? Kontakt vår kundeservice her, så hjelper vi deg videre. 



Bytte av vare


På hoyer.no bytter du varer ved å returnere ønsket vare og legge inn ny bestilling på ønsket produkt i vår nettbutikk. Det er dessverre ikke mulig å returnere en vare og få tilsendt en annen størrelse automatisk. 

Når vi mottar returpakken og registrerer din retur, vil kjøpsbeløpet bli refundert/slettet fra fakturaen. Du bestemmer selv om du ønsker å vente på refunderingen før du legger inn en ny bestilling. Vær oppmerksom på at varer kan bli utsolgt og ikke alltid kommer inn igjen.